Digitalizace řemesla a průmyslu 1: Chytrý servis

Jak je možné zefektivnit pracovní procesy, které na první pohled nemají s IT nic společného?

Papírové smlouvy a jejich zpracování. Odečty energií. Diagnostika poruch. A mohli bychom pokračovat. Je tolik procesů, které můžeme přesunout do digitální dimenze a ušetřit tím čas, energii i peníze. V eManu dýcháme pro budoucnost, ve které takto šetří co nejvíce lidí. A pracujeme na tom, aby přišla co nejdříve. 

Digitalizace může zajít i do míst, která každého na první zamyšlení nenapadnou. Proto jsme si pro vás připravili ukázku pracovního dne opraváře bojleru (v rámci naše příběhu ho nazvěme třeba pan Karman) používajícího kombinaci produktů, které jsme pro naše klienty vytvořili.

 

Ještě před začátkem dne…

Pan Karman se stará o bojlery vybavené chytrou krabičkou. Ta z nich zpracovává veškerá data – průtok, teplota, statistiky, ale i stav jednotlivých elektronických součástek. Skrze wi-fi síť je napojena na aplikaci, která data zpracovává do přehledné podoby.

 

Ráno

Po příchodu do práce pan Karman nejprve zapne aplikaci a pročte si poruchová hlášení včetně diagnostických dat. Díky těm může některým klientům zavolat a skrze videohovor je navést k nejjednoduším opravám nebo bližšímu prozkoumání chyby.

Poté mu aplikace sestaví plán nejkratší cesty okolo všech klientů včetně časového odhadu, kolik bude která oprava trvat. Samozřejmě u toho bere v potaz závažnost jednotlivých poruch. Pan Karman dá svým zákazníkům odhad, kdy u nich bude a nabere si potřebné nářadí a komponenty.

Shrnutí:

  • Pomoc zákazníkům bez potřeby fyzického příjezdu
  • Efektivní a chytrý plán cesty včetně harmonogramu
  • Možnost připravit se na konkrétní opravy

 

Dopoledne

U každého klienta už pan Karman zhruba ví, co ho čeká. Odpadá zdlouhavá prvotní diagnostika a díky údajům o používání může rovnou doporučit preventivní opatření či výměnu dalších dílů. Mezi klienty jezdí podle připraveného plánu.

Shrnutí:

  • Zrychlení práce a zvýšení její bezpečnosti

 

Odpoledne

Po vyřešení všech oprav se pan Karman vrací zpět do kanceláře / dílny. Z každé opravy má zápis do aplikace, takže pokud ke klientovi pojede ještě někdy, bude mít k dispozici ještě více informací. Může si projít shrnutí všech činností, které za den vykonal.

Shrnutí:

  • Přehled nad vykonanou prací
  • Detailní databáze zákazníků

 

Zní to trochu jako sci-fi, ale jak jsme psali – popisujeme produkty, které jsme již vytvořili. A možností je mnohem víc. Můžeme využívat rozšířenou a virtuální realitu, strojové učení nebo IoT. Je tolik procesů, které lze usnadnit a zefektivnit – a opravdu se těšíme na to, až na nich budeme pracovat.

 

Chcete zjistit, jak můžeme do budoucnosti posunout i váš business?

Napište nám.

Jan Kučera
Division Director

RSS