Jak vznikal náš nový web www.eman.cz

Po půl roce příprav jsme na začátku března spustili novou verzi našich webových stránek www.eman.cz. Web kromě zcela nového designu a obsahu nabízí především možnost pohodlného prohlížení na různých typech zařízení, od PC přes tablety až po displeje mobilních telefonů.

Jedním z hlavních cílů spuštění nového webu bylo nabídnout možnost komfortního prohlížení na různých zařízeních, samozřejmě včetně těch mobilních. Mobilita nás živí a kovářova kobyla by neměla chodit bosa. Dále jsme chtěli návštěvníkům webu nabídnout více informací o našich aplikacích, lepší orientaci v obsahu a samozřejmě novou grafiku.

 

Starý web eman.cz (podzim 2010 - 28.2.2014)

Starý web eman.cz (podzim 2010 – 28.2.2014)

Cíle byly jasné, pustili jsme se tedy do práce. Nejprve jsme vzali do ruky tužku a papír, abychom připravili první hrubé skici vybraných stránek. Spotřebovali jsme sice hodně papíru, hrubé návrhy ale byly brzy na stole. Na konci této fáze ještě zbývalo překreslit ručně připravené návrhy do wireframů, které následně sloužily jako podklad pro přípravu grafiky. Wireframy jsme připravovali v on-line nástroji UXPin, který nabízí velmi příjemné uživatelské rozhraní a především možnost vytváření wireframů pro respozivní weby. Wireframy pro každou stránku jsme rozpracovali pro tři různé typy zařízení – mobil, tablet a PC.

 

Návrh homepage v nástroji UXPin

Návrh homepage v nástroji UXPin

Následovala příprava grafických návrhů jednotlivých stránek. Měli jsme jasnou představu, jaké parametry by měl nový web po vizuální stránce splňovat. Jednoduchost a čistota, důraz na typografii, barevné oživení ve srovnání s předchozím webem, využití ilustrované postavy Emana a dalších originálních ilustrovaných prvků… Objevování konkrétních cest bylo živým procesem. Hned první konkrétní návrhy designéra nás natolik oslovily, že bylo rozhodnuto. Pak následovalo několik náročných týdnů vytváření a vybrušování grafických návrhů jednotlivých stránek včetně ilustrací, vše ve třech variantách pro mobil, tablet a PC.

 

http://youtu.be/rIvH5WbcEc4

 

Úvodní stránka je jako výkladní skříň obchodu. Zákazníka musí zaujmout a nalákat ke vstupu. Návštěvníkovi musí na první pohled naznačit, s kým má tu čest. Abychom ještě více podtrhli význam značky eMan, rozhodli jsme se na úvodní stránku umístit video. Cílem videa je podpořit vnímání naší společnosti jako předního hráče na českém trhu vývoje mobilních řešení. Samotné natáčení videa proběhlo na konci léta v našich tehdejších kancelářích v Korunním dvoře. Natáčení zhruba jednominutového videa trvalo celých 12 hodin. Střih a další postprodukční práce zabraly několik následujících týdnů.

 

Výběr platformy, na které je nový web provozován, byl jednoduchý. Opět jsme zvolili opensource redakční systém WordPress, nyní ve spojení s frameworkem Thesis 2. WordPress stojí za téměř dvaceti procenty světového internetu, i nám se na předchozí verzi webu osvědčil. S ohledem na množství specifických prvků, které se na novém webu nacházejí, nás ve finální fázi realizace čekalo několik měsíců kódování, ladění a odstraňování chyb. Jedním z největších oříšků bylo vyladění stránek na různých mobilních zařízeních.

Web je živý a stále se vyvíjející se organismus. Budeme jej tedy kontinuálně rozvíjet a vylepšovat. V nejbližší době nás čeká další ladění obsahu, odstraňování drobných chyb a především bude spuštěna anglická a německá jazyková mutace.

Budeme rádi za vaše připomínky a náměty na zlepšení, které nám prosím posílejte na adresu marketing@eman.cz. Děkujeme.

Tomáš Čermák
člen představenstva, eMan a.s. & CMO

RSS