ČSOB Smart | eMan
ČSOB Smart thumbnail

ČSOB Smart

Chytřejší bankovnictví: Mějte svůj účet po ruce

Klient:ČSOB
Realizace:

2017–2021

O zákazníkovi

Československá obchodní banka, a.s. (ČSOB) je jednou z největších bankovních institucí na českém trhu. Svým klientům poskytuje širokou škálu finančních produktů a služeb, ať se jedná o fyzické osoby, malé a střední podniky či korporátní a institucionální zákazníky. V České republice působí ČSOB i pod obchodní značkou Poštovní spořitelna.

Zadání

Aplikace ČSOB Smartbanking a Smartbanking Poštovní spořitelny, jejichž předchozí verze nebyly vyvinuty námi, postupem času přestaly odpovídat současným nárokům a trendům na trhu. Taky bylo potřeba je sladit s doporučenými guidelines pro obě platformy (iOS i Android), které se neustále mění a aktualizují.

Zákazník tedy požadoval novou aplikaci pro chytré bankovnictví, a to jak ČSOB Smartbanking, tak i Smartbanking Poštovní spořitelny. Dle zadání jsme měli vytvořit optimalizovaný a funkční kód. Zbavit se zbytečných prvků a aplikaci pojmout co nejmoderněji tak, aby odpovídala nárokům současných uživatelů a bankovnímu standardu. A to na všech zařízeních, tedy přes chytré telefony a tablety až po chytré hodinky.

Zásadní proměnou měl projít i vzhled aplikace. Bylo nutné udělat kompletní vizuální facelift. Na nás tak byla rovněž implementace nového vzhledu dle dodaných grafických návrhů.

Výzvy

Bylo extrémně důležité převzít know-how, zajistit hladký a kontinuální rozvoj a co nejdříve začít fungovat v rámci ekosystému ČSOB. Od začátku jsme proto bojovali s časovou tísní. Práci na aplikaci jsme odstartovali v listopadu 2017 a verzi pro Android dokončili v květnu, pro iOS v červnu 2018.

Projekt si vyžadoval naši výraznou spolupráci v oblasti návrhu User Experience (UX). Pečlivě a důsledně jsme se snažili předat naše know-how získané z jiných projektů a odvětví. Komunikovali jsme proto i s ostatními dodavateli a podíleli se na určování finální grafické podoby. Často jsme v tomto směru podávali odborné konzultace s jediným cílem, aby byl výsledek co nejlepší.

Velkou výzvou bylo překonání počáteční nedůvěry klienta. Jsme nicméně moc rádi, že se nám podařilo z této škatulky vymanit a dokázat, že jsme bance přínosným partnerem.

 

Řešení

Pro projekt jsme zvolili metodu agilního projektového řízení, které zajistilo větší flexibilitu i kontrolu nad celým průběhem. Použití této metodiky zařadilo náš projekt u klienta mezi průkopnické. Průběžně jsme bance poskytovali zpětnou vazbu, případně vhodnou oponenturu a doporučení k zadaným požadavkům. Některé z nich byly na základě toho přepracovány, jiné figurují jako náměty na zlepšení a případné zapracování v dalších fázích projektu.

Verzi pro Android jsme napsali v moderním jazyce Kotlin. Pro platformu iOS je nyní jedna aplikace pro tablet i smartphone a tato nová aplikace je optimalizovaná pro nové typy úhlopříček a displejů včetně modelu iPhone X nebo vyšší díky funkci auto layout. Původní aplikace byla napsána pro každé zařízení zvlášť. Nově také podporujeme verzi iOS 9 a vyšší a verzi Android 4.3 a vyšší, pro SmartWatch podporujeme verzi watchOS 3.1., WearOS pak ve verzi verzi 3.5.

Z vizuálního pohledu se oproti původní verzi Smartbanking nejvíce liší úvodní přehled, takzvaný dashboard, stejně jako design správy karet. Pro jednodušší práci jsou nově grafické podklady používány ve formátu vektorů, takže se nemusí generovat v několika bitmapových verzích pro různé velikosti displejů. V aplikaci pro iOS důsledně používáme storyboardy a assets katalogy, které předchozí verze neobsahovala.

Výsledek

ČSOB Smartbanking a Smartbanking Poštovní spořitelny jsou nyní mobilním bankovnictvím, které obstojí v moderní konkurenci. Klientům zajišťuje pohodlný a rychlý přístup k účtu. Díky Smartbankingu jednoduše zadají platbu, zobrazí si zůstatek, vyhledají nejbližší bankomat nebo sjednají cestovní pojištění. Aplikace samozřejmě nabízí i spoustu dalších funkcí. Pro ty, kteří si chtějí aplikaci vyzkoušet bez přihlášení, je k dispozici DEMO verze. Díky kompatibilitě s chytrými hodinkami mají klienti základní funkce doslova po ruce.

V rámci optimalizace jsme přidali funkci split screen, což ocení především majitelé telefonů s velkým displejem. Každý uživatel pak jistě ocení nově přidanou funkci copy/paste (kopírovat/vložit). Užitečná je určitě i možnost realizovat platby o víkendu nebo zobrazovat informace o obchodnících v historii transakcí. V aplikaci navíc klient najde nejen své účty ČSOB, ale i další produkty, které vlastní v rámci celé Skupiny ČSOB.

Za největší úspěch projektu nicméně považujeme vybudovanou důvěru klienta. Zadavatelé v ČSOB jsou s naší spoluprací spokojení a na to jsme pyšní. Nyní nás čeká provoz Smartbankingu a následující rozvoj.

ČSOB Smart 1.5. – nová verze aplikace (duben 2021)

Na začátku dubna 2021 byla zákazníkům ČSOB a Poštovní spořitelny uvolněna nová verze aplikace ČSOB Smart 1.5. Nové verze aplikace byla kompletně přepracována. Moderní a otevřená softwarová architektura v budoucnu umožní flexibilní přidávání nových funkcí a služeb.

Kompletně jsme přepracovali i design a ovládání aplikace. Uživatelé se tak ještě rychleji a pohodlněji dostanou k informaci nebo funkci, kterou v daný moment potřebují. Každá ušetřená vteřina se počítá. Naši UI/UX designeři při navrhování využili své bohaté zkušenosti a znalosti.

 

V nové verzi aplikace uživatelé najdou revoluční novinku, kterou je chytrá hlasová asistentka KATE. Ta může pomoci s odesláním finančního obnosu nebo informovat o zůstatku na účtu. Vše probíhá formou přirozené hlasové konverzace. KATE se rychle učí, takže postupně budou k dispozici další a další nové úkoly, se kterými KATE bude schopná pomoci.

 

 

Další zajímavou novinkou je možnost založení nového bankovního účtu přímo z appky. Stejně tak si mohou zákazníci přímo z aplikace objednat investiční produkt ČSOB Drobné nebo třeba pojištění internetových rizik.

Na nové verzi aplikace náš 15členný tým složený z vývojářů, analytiků, testerů, UI/UX designerů a projektového manažera intenzivně pracoval po dobu více než 6 měsíců.

 

Shrnutí novinek ve verzi 1.5

  • kompletně přepracované ovládání a design aplikace
  • chytrá hlasová asistentka KATE
  • možnost založení nového účtu a dalších služeb přímo z aplikace
  • nová architektura aplikace umožňuje rychlé a flexibilní nasazování nových funkcí a služeb v budoucnu

 

 

google_play_icon app_store_icon

EMAN EUROPE

eMan a.s.
U Pergamenky 1145/12
170 00 Praha 7
Česká republika

Zobrazit na mapě

+420 222 202 222
info@eman.cz

EMAN NORTH AMERICA

eMan Solutions LLC
The Cannon Houston
1334 Brittmoore Rd
Houston, TX 77043
United States of America
Zobrazit na mapě

+1 (346) 232 2867
hello@emanglobal.com