Moderní zákaznický portál: Postarejte se o svůj odběr energií online

Moje MND
O řešení
Moje MND je zákaznický portál nové generace pro zákazníky – maloodběratele společnosti MND, která je významným českým dodavatelem plynu a elektřiny. Zákazníci MND prostřednictvím této webové aplikace získávají veškeré informace související s odběrem energií, placením faktur nebo nastavováním výše záloh. Portál slouží rovněž jako efektivní kanál pro komunikaci mezi MND a zákazníkem.
Výzvy
Realizace rozsáhlého řešení byla spojena s řadou výzev, se kterými jsme se museli utkat:
- Vyvinutí algoritmu pro co nejpřesnější odhady nastavení pravidelných záloh v závislosti na reálné spotřebě energií. Svou roli zde hraje řada proměnných, jako jsou například počasí nebo možnost nestandardního průběhu spotřeby energií ze strany zákazníka (např. mimořádné dovolené) a další.
- Vysoké nároky na bezpečnost díky tomu, že webová aplikace je propojena s klíčovými IT systémy zákazníka.
- Velký rozsah celého řešení.
Záměrem bylo vyvinout moderní self-care portál, který bude využívat nejmodernější technologie a při tom bude bez kompromisů splňovat zadání klienta z obchodního a marketingového hlediska.
Řešení
Webová aplikaci Moje MND je zákazníkům dostupná na desktopu a samozřejmě také prostřednictvím mobilních zařízení. Frontend část řešení vyvinutá za použití ReactJS komunikuje s core IT systémy společnosti MND.
Klíčové funkce a vlastnosti z pohledu koncového zákazníka:
- Sledování průběhu spotřeby plynu a/nebo elektřiny.
- Placení, fakturace, nastavování pravidelných záloh.
- Podrobné statistiky a grafy znázorňující vývoj spotřeby v čase. Detailní sledování průběhu spotřeby energií v čase (reálná spotřeba versus výše pravidelně placené zálohy) s využitím jednoduchého grafického znázornění.
- Možnost zadávání samoodečtů.
- Vytvoření žádosti o mimořádné vyúčtování.
- Zákazník může podrobně sledovat průběh jeho přechodu k MND od jiného dodavatele energií.
- Komunikace mezi zákazníkem a MND.
Přínosy
Nasazení nové verze self-care portálu bylo z pohledu MND spojeno s řadou přínosů:
- Pozitivní finanční dopady, a to především v důsledku efektivnějšího výběru záloh.
- Zjednodušení a zrychlení komunikace se zákazníky.
- Posílení image MND na trhu dodavatelů plynu a elektřiny.