7 způsobů, jak vylepšit zákaznickou zónu (1/3)

Společnosti nabízející produkty a služby často trápí řada podobných problémů ohledně komunikace s klienty skrze portály a zákaznické zóny. V tomto seriálu se s vámi podělíme o zkušenosti jak tyto problémy řešit a zvýšit tak návštěvnost portálu a i komfort a spokojenost jeho návštěvníků.

1. Propagujte!

Jednoduchým důvodem, proč zákazník váš portál nenavštíví a nevyužije tak samoobsluhu může být jednoduše to, že o něm neví. Využijte proto každou příležitost jej k portálu navést. Pokud komunikujete přes e-mail nebo SMS, nezapomeňte přidat klauzuli typu “Tuto záležitost snadno a rychle vyřešíte v naší klientské zóně” s přímým odkazem ideálně rovnou na konkrétní oblast zájmu, nikoliv jen na domovskou stránku. 

Samozřejmě je dobré portál propagovat všude, kde se dá: na webu, sociálních sítích, v médiích – a nebojte se jej zmínit i v tištěné komunikaci.

Efektivní řešení, jak klienta s portálem naučit pracovat od samotného začátku, se nabízí ihned po objednání služby. K postupu pro její aktivaci klienta navedeme právě do portálu. Tato funkcionalita může zákazníka přesvědčit o tom, že se jedná o místo, na které se může obrátit pro pomoc.

 

2. Usnadněte přístup, jak to jen jde

Nic klienta od používání portálu neodradí víc, než složitá registrace a přihlašování. Na usnadnění obou těchto kroků existuje několik ověřených postupů.

Registrace: Email, heslo, víc ani ťuk

V prvním kroku většinou opravdu není nutné žádat víc. Pomozte svému klientovi vytvořit bezpečné heslo; lze k tomu použít buď ukazatel síly hesla v reálném čase, nebo sadu validací (čísla, písmena, znaky, alespoň jedno velké písmeno). Opět ale pozor – příliš přísná opatření mohou odradit od registrace. Lidská pozornost a trpělivost je na internetu dosti vrtkavá. 

Pokud pro své služby opravdu potřebujete i další údaje, zamyslete se, zda by nebylo možné je požadovat až po přihlášení se do klientské zóny. 

Přihlášení “na klik”

Celý proces lze ještě usnadnit použitím loginu sociálních sítí nebo poskytovatelů webových služeb. Pokud umožníte přihlášení identitou Google, Facebook, Microsoft nebo Apple, téměř s jistotou se trefíte do drtivé většiny klientů. Mimo to, že k přihlášení bude stačit jediné kliknutí, poskytovatel identity pečuje o její bezpečnost místo vás.

A krátký pohled do budoucnosti: Zanedlouho by mělo být možné začít obdobně využívat i bankovní identitu, což urychlí ještě více procesů.

 

Na další tipy se můžete těšit zanedlouho v pokračování tohoto článku.

 

Martin Giertl
Division manager

RSS