Digitalizace řemesla a průmyslu 2: Augmentovaná realita | eMan

Digitalizace řemesla a průmyslu 2: Augmentovaná realita

Od chytrých bojlerů se posuneme k augmentované realitě, letadlům a technologii, která bude za pár let možná pomáhat i vám – třeba při opravě auta.

V minulém článku jsme popsali, kolik času a práce může opraváři bojlerů ušetřit chytrá krabička ruku v ruce s doprovodným softwarem. Dnes si posvítíme na produkt, který jsme vyvíjeli pro obor těžkotonážnějšího charakteru – letecký servis. A podíváme se na něj opět z pohledu první osoby samotného opraváře (pro dnešek mu říkejme pan Tryskovský).

 

Ještě než začneme…

Naše aplikace pomáhající s opravou letadel funguje jak na drahých AR brýlích typu Microsoft Hololens, tak na smartphonu zasazeném do jednoduchého headsetu. Typ používaného zařízení ovlivní způsob ovládání (snímání zorniček / gesta / poklepání) i kvalitu zobrazení, všechny funkce ale zůstávají v zásadě stejné.

 

Pracovní den

Pan Tryskovský vchází do hangáru s nasazeným headsetem. Aplikace skrze kameru rozpozná, kterým letadlům se dnes má věnovat a v zorném poli mu je na displeji označí. Ve chvíli, kdy přijde ke stroji, se mu v levé části zorného pole objeví checklist a v pravé části manuál k prvnímu kroku práce, která ho na daném stroji čeká. Součástí instrukcí jsou i podrobné nákresy jednotlivých součástek v odpovídající velikosti.

 

Pokud daný krok splní, zaznamená jej podle toho, jaké zařízení používá – pohledem do určitého rohu, gestem nebo poklepáním. Poté se mu objeví další instrukce. Takhle může pan Tryskovský postupovat krok po kroku a letadlo po letadle s jistotou, že nic nevynechá, s podrobným návodem neustále na očích a přitom s volnýma rukama.

 

Shrnutí:

  • Snadná a rychlá organizace práce
  • Pracovník má k dispozici všechna potřebná data, aniž by musel cokoliv vzít do rukou
  • Checklist dává jistotu, že nedojde k vynechání žádného kroku

 

Po práci

Aplikace celý postup pana Tryskovského zaznamenává a následně nahrává na cloud, takže je možné jeho práci kdykoliv zkontrolovat a v případě chyby vylepšit celý manuál tak, aby k ní příště už nedošlo. 

  • Možnost kontroly splněných checklistů
  • Možnost kontroly práce z nahrávek
  • Data z aplikace a nahrávek jsou stavební materiál pro postupné zefektivňování a zkvalitňování pracovního postupu

 

A dál…?

Tuto aplikaci bereme jako začátek trendu, který bude postupně prorůstat i do životů “normálních” lidí. Kupříkladu automobilka ji může nasadit do provozu také. Vy si ji, jakožto její zákazník, stáhnete a s jednoduchým headsetem (který stojí pár stovek korun) se můžete pustit do kontroly a případně i jednoduchého servisu svého vozidla. Pokud narazíte na závažnější problém, stačí odeslat kousek nahrávky na servis, který provede základní diagnostiku a kontaktuje vás s tipem na nejvhodnější postup. 

A nemusíme zůstat u servisu strojů. Co třeba AR aplikace, skrze kterou se podíváte, jak by se ve vašem bytu vyjímal nový nábytek? A která vám poté, co nábytek přijde, pomůže s jeho složením? Technicky to zvládneme už dnes. Je to tedy jen otázka času… 

 

Chcete zjistit, jak můžeme do budoucnosti posunout i váš business?
Napište nám.

Jan Kučera
Jan Kučera
Division Director

EMAN EUROPE

eMan a.s.
U Pergamenky 1145/12
170 00 Praha 7
Česká republika

Zobrazit na mapě

+420 222 202 222
info@eman.cz

EMAN NORTH AMERICA

eMan Solutions LLC
The Cannon Houston
1334 Brittmoore Rd
Houston, TX 77043
United States of America
Zobrazit na mapě

+1 (346) 232 2867
hello@emanglobal.com